22 de febr. 2013

DIY: bufanda de ganxet

Avui torna a fer molt, però que molt fred així que us deixo el patró de la bufanda de ganxet més fàcil de mon però molt resultona.
Primer de tot heu d'escollir la llana que voleu utilitzar i el ganxet per treballar-la. Jo vaig escollir la Marathon de Katia en color gris xispejat i encara que a l'etiqueta diu q s'ha d'utilitzar un ganxet del 4 o 4,5 jo en vaig fer servir un del número 5.
L'he fet d'1,5m, més o menys, que van ser unes 200 cadenetes. Si la voleu més llarga haureu de fer més cadenetes. Un cop tingueu les cadenetes amb l'allargada que voleu n'heu de fer 3 més, similara el pimer punt alt i comencem a treballar a partir de la 4a cadeneta des del ganxet i feu tot de punts alts a la resta de cadenetes.
Quan acabem la passada fem 3 cadenetes per començar la volta següent.
Aquesta bufanda simula el punt de canalé que es fa treballant amb dues agulles. Perquè ens quedi d'aquesta manera hem de treballar el punt de darrere.
Ara continuem treballant tota l'estona amb punt alt i agafant el punt de darrere. Fem tantes passades com ample vulguem la bufanda, crec que en vaig fer 10, i ja la tenim feta!

1 comentari: